درمان بیماری های زنان

درمان بیماری ها ی زنان

بیماریهای زنان دارای انوع مختلفی میباشد که هر کدام علل و نشانه های  متفاوتی دارند و درنتیجه روش های درمان هر یک ازاین بیماریها متفاوت است. خانم ها به علت تغییرات فیزیولوژیکی که دارند دردوران زندگی خود با چالش های سلامتی بیشتری نسبت به مردان روبه رو می شوند. دوران بارداری، عوارض دوران بارداری، دوره یائسگی خانم ها را در معرض مشکلات و عوارض بیشتری قرار می دهد. با توجه به نقش زن در جامعه درمان بیماری های زنان اهمیت ویژه ای دارد. زنان نه تنها مسئول سلامت خود بلکه مسئول سلامت همسر، بچه ها  و جامعه نیز می باشند. علل عمده مرگ و میر در زنان بیماری های قلبی، سرطان ها و سکته های مغزی می باشد.

انواع بیماری زنان

خونریزی های غیر طبیعی: زمانی که فرد بین دوره پریود و حتی پس از ان حجم زیادی از خون را ازدست میدهد. عموما خونریزی های غیر طبیعی در اثر تشکیل فیبروم در رحم ویا سرطان دهانه رحم اتفاق میافتد. و یا نیز بهم خوردن تعادل هورمونی در  زنان ایجاد میشود.

درد لگنی

یکی دیگر از امراض شایع در میان زنان درد های لگنی است. این دردها ممکن است به شکل کوتاه و موقت بروز پیدا کند و یا در یک دوره 6 ماهه به طور متناوب بیمار را درگیر کند. در هر دو حالت درمان این نوع دردها درکنار درمان انواع بیماری‌های زنان ضروری است

عفونت واژینال:

عفونت واژینال به شکل های مختلف به بیمار آسیب می‌زند؛ اما مهم‌تر از همه اینکه موجب ایجاد  درد و سوزش در زمان  ادرار و یا رابطه  جنسی می‌شود. درمان این عارضه اساسا به طریق استفاده از دارو، ژل و یا صابون انجام می‌شود؛ اما در کنار این پزشک چند دستورالعمل برای اصلاح سبک زندگی تجویز می‌کند که رعایت آنان از بروز مجدد عفونت پیشگیری خواهد کرد.

کیست تخمدان:

کیست تخمدان اکثرا با نشانه هایی همچون دردهای لگنی قبل و بعد از دوره قاعدگی، دردناک شدن نزدیکی جنسی، حساسیت سینه و حالت تهوع بروز پیدا می‌کند؛ اما تشخیص آن تنها از طریق روشهایی همچون سونوگرافی، لاپاراسکوپی، سی‌تی‌اسکن و ام آر آی انجام می‌شود.

مشکلات جنسی:

مشکلات جنسی در بانوان اساسا در اثر ابتلای آنان به بیماری‌های جسمی و روحی اتفاق میافتد. اغلب بیماری‌های زنان با دردناکی مقاربت مانع از برقراری رابطه سالم می‌شوند. در کنار این بروز برخی ناهنجاری‌های روحی مانند فانتزی های ناسالم و نامتعارف نیز می‌تواند مشکلات عدیده جنسی به همراه بیاورد.

درمان بیماری

درمان بیماری‌های مختلف زنان با توجه به حساس بودن ساختار بدنشان بسیار اهمیت دارد. اگر می‌خواهید چرخه طبیعی زندگی را در دوره عادت ماهیانه تا یائسگی پیش ببرید، باید نسبت به انواع مختلف امراض جنسی آگاهی لازم را داشته باشید.

ارتباط از طریق واتساپ
اینستاگرام دکتر